Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Προφορική συνέντευξη της κ. Έφης Κωσταντίνου στην Παρά Καλλιρόη, μαθήτρια Β΄2

Κυρία Κωσταντίνου που γεννηθήκατε;
Γεννήθηκα στο Παναιτώλιο Αγρινίου.
Με τι ασχολούνταν οι γονείς σας;
O πατέρας μου ήταν υπάλληλος στη ΔΕΗ και η μητέρα μου ήταν αγρότισσα και ασχολούνταν με την καλλιέργειατου καπνού.
Εσείς ασχοληθήκατε με την καλλιέργεια του καπνού;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, δηλαδή από μικρό παιδί τα καλοκαίρια τα περνούσα μαζεύοντας και αρμαθιάζοντας καπνό.
Από ποια ηλικία;
Από 9-22 ετών.
Ποιο στάδιο της καλλιέργειας ήταν το πιο δύσκολο και γιατί;
Θεωρώ ότι το πιο δύσκολο ήταν η συγγομιδή του καπνού, γιατί η εργασία ήταν καθημερινή και διαρκούσε 2 μήνες. Επιπλέον, η πολλή ζέστη και η κόλλα του καπνού έκανε την εργασία μας ακόμη πιο δύσκολη.
Είχε κέρδος ο καπνός;
Δεν ξέρω να σου πω ακριβώς αν είχε και πόσο κέρδος, όμως ο πατέρας μου κατάφερε και σπούδασε τρία παιδιά!
Νοσταλγείτε εκείνη την εποχή;
Επειδή ο καπνός ήταν καλοκαιρινή ερασία και δεν μου άφηνε χρόνο να κάνω άλλα πράγματα, δεν την νοσταλγώ ειδιαίτερα, αλλά νοσταλγώ τα αφθόρμητα γέλια με τα αδέρφια μου τις ώρες αρμαθίαζοντας, καθώς επίσης τον ανταγωνισμό μας για το ποιος θα κάνει τις περισσότερες αρμάθες, γιατί αυτό είχε ανταμοιβή από τον πατέρα μας.
Τι γνωρίζετε για την οικογένεια Παπαστράτου;
Η οικογένεια Παπαστράτων ασχολούνταν με το εμπόριο, την επεξεργασία και την τυποποίηση του καπνού. Τους θεωρώ ευεργέτες για την ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου, καθώς βοήθησαν πολλές γενιές ανθρώπων να ζήσουν με αξιοπρέπεια τις οικογένειές τους και έγραψαν τη δική τους ιστορία ως αναφορά τον καπνό. Τέλος, οι δωρεέσ τους θα μείνουν αξέχαστες στον τόπο μας.

Σας ευχαριστούμε για τη βοήθειά σας!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου