Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Συνέντευξη του Ανδρέα Τσόμπο από την Αλβανία, στην κόρη του Αρμπίνα


Πώς λέγεσαι;
Λέγομαι  Τσόμπο Ανδρέας
Από πού είσαι;
Είμαι από την Αλβανία
Πότε ήρθες στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα ήρθα το  1992 δηλαδή πριν από 23 χρόνια και ήμουν 20 ετών.
Γιατί έφυγες από τη χώρα σου;
Έφυγα από τη χώρα μου γιατί αναγκάστηκα όπως και όλοι αυτοί οι άνθρωποι που φεύγουν από τη χώρα τους για διάφορους λόγους.Εγώ ανήκω σε αυτούς που έφυγαν από τη χώρα τους γα οικονομικούς λόγους, γιατί στη χώρα μου τότε δεν είχε δουλειά και έτσι αφού δεν είχα κάποια δουλειά εκεί αποφάσισα να έρθω στην Ελλάδα.
Ήρθες μόνος ή με την οικογένειά σου;
Όταν ήρθα για πρώτη φορά  στην Ελλάδα είχα έρθει με τον αδελφό μου, ο οποίος είχε ξανάρθει στην Ελλάδα.
Γιατί διάλεξες αυτή τη χώρα;
Διάλεξα την Ελλάδα γιατί τότε ήταν ο πιο εύκολος προορισμός γιατί ήταν πιο κοντά και γιατί ήταν ο αδελφός μου εδώ.
Βρήκες εύκολα εργασία;
Όχι δε βρήκα εύκολα εργασία, ήταν πολύ δύσκολο.Βρήκα δουλειά μετά από 3-4 μήνες και αυτό ήταν πολύ δυσάρεστο για εμένα χρειαζόταν υπομονή και επιμονή, αλλά ευτυχώς εγώ την είχα.
Αντιμετώπισες δυσκολίες;[ρατσισμό;]
Αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες και ειδικά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού που αναγκάστηκα να περπατήσω γιατί δεν είχα λεφτά για να πάρω λεωφορείο. Περπατούσαμε σχεδόν  10 με 11 ώρες , αλλά ατελείωτες μου φάνηκαν.Φυσικά και αντιμετώπισα ρατσισμό και ένιωθα πολύ άσχημα.Αλλά αυτό με έκανε πιο δυνατό για να φτάσω στους στόχους μου.
Θέλεις να ξαναγυρίσεις στη χώρα σου;
Αν με ρωτούσατε πριν από 15 χρόνια που δεν είχα τα παιδιά μου θα σας έλεγα με την πρώτη ναι, αλλά τώρα δεν γίνεται να φύγω πια αφού τα παιδιά μου είναι στο σχολείο τώρα, γιατί θα τους ήταν πολύ δύσκολο να μάθουν μια γλώσσα την οποία δεν ξέρουν. Αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον θα ξαναγυρίσω όταν τα παιδιά χαράξουν το δρόμο τους.
Πώς έμαθες την ελληνική γλώσσα;
Με πολλή δυσκολία γιατί είναι πολύ δύσκολη γλώσσα για κάποιον ξένο.Με τον καιρό όμως τα έμαθα.
Αμοίβεσαι καλά στη δουλειά σου;
Ναι σίγουρα αμοίβομαι καλύτερα από την πατρίδα μου.Δεν θα έπαιρνα ούτε τα μισά από το ότι παίρνω τώρα.
Γνώρισες φίλους; Παρέες;
Όχι πολύ γρήγορα, αλλά μετά από χρόνια γνώρισα φίλους τους οποίους έχω ακόμα τώρα.
Σου αρέσει η πόλη που ζεις;
Ναι μου αρέσει η πόλη που ζω γιατί είναι πολύ ήρεμη μάλλον γιατί δεν είναι πολύ μεγάλη και εδώ ο κόσμος είναι πιο φιλικός σε σχέση με τις μεγαλουπόλεις.
Πώς είναι η πατρίδα σου; Το χωριό σου;
Στην πατρίδα μου έχω περάσει πολύ όμορφες στιγμές, αξέχαστες.Στην πατρίδα μου οι άνθρωποι είναι πολύ φιλικοί και αγαπητοί μεταξύ τους και αυτό είναι πολύ όμορφο.
Το χωριό μου είναι πολύ μικρό εκεί οι άνθρωποι γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους.Το σχολείο μου ήταν λίγο μακριά σχεδόν 20 λεπτά με τα πόδια και χρειαζόταν να κάνω όλη αυτή τη διαδρομή κάθε μέρα με τα πόδια. Καμιά φορά κάναμε επίτηδες τους άρρωστους γιατί πολύ απλά ήταν πολύ μακριά το σχολείο μας και κρυώναμε να πάμε με τα πόδια και έτσι μέναμε στο σπίτι.
Πώς αντέδρασαν οι συγγενείς σου όταν έφυγες από το χωριό;
Οι συγγενείς μου ήταν πολύ στεναχωρημένοι που έφευγα.Ειδικά η μητέρα μου που όταν μου ετοίμαζε τα ρούχα τη βρήκα να κλαίει που θα φύγω. Μετά την καθησύχασα λέγοντάς της ότι δεν θα καθίσω για πολύ μόνο για λίγο μέχρι να μαζέψω κάποια λεφτά.
Έχεις επικοινωνία μαζί τους; Πώς επικοινωνείτε;
Ναι έχουμε σχεδόν καθημερινή επαφή με τους γονείς μου και τα αδέλφια μου εκεί.Επικοινωνούμε τηλεφωνικά.
Πώς σε αγγίζει η οικονομική κρίση της Ελλάδας;
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα με έχει αγγίξει και αυτό το βλέπω στο ότι τώρα κάνουμε πιο πολύ οικονομία στην οικογένεια.
Νοσταλγείς την πατρίδα σου;
Ναι.Θυμάμαι τα χρόνια που πέρασα στην Αλβανία, θα ήθελα πολύ να ξαναπεράσω αυτά που πέρασα εκείνα τα χρόνια.Μου λείπει πολύ η πατρίδα μου!
Έρχονται οι συγγενείς σου στην Ελλάδα;
Ναι έρχονται πολύ συχνά οι συγγενείς μου εδώ και μας βλέπουν.Πλέον είναι πολύ εύκολο  να έρθουν στις μέρες μας.Πηγαίνουμε και εμείς τα καλοκαίρια συνήθως.
Θέλεις να πεις κάτι γι’ αυτούς που ματαναστεύουν σήμερα;
Ναι, θέλω να τους πω ότι πρέπει να κυνηγούν τα όνειρά τους ακόμα και αν είναι σε μια άλλη χώρα.Και να μην το βάζουν κάτω και να έχουν επιμονή και υπομονή!
Ευχαριστούμε πολύ
Εγώ σας ευχαριστώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου