Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Από τον Ψηλόβραχο Αιτωλοακαρνανίας στην κοσμοπολίτικη
Νέα Υόρκη!
 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με έναν Έλληνα μετανάστη  στην Αμερική
1.ΠΩΣ ΛΕΓΕΣΑΙ ; Ονομάζομαι Παπανικολάου Γεώργιος. 
2.ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ; Κατάγομαι από την Αιτωλοακαρνανία , συγκεκριμένα από ένα χωριό κοντά στα σύνορα Ευρυτανίας, τον Ψηλόβραχο. Έναν αγροτικό  τόπο όπου κατοικούσαν και κατοικούν κυρίως αγρότες και  κτηνοτρόφοι.
3.ΠΟΤΕ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; Αναγκάστηκα να εγκαταλείψω την Ελλάδα στα δεκατέσσερά μου χρόνια, όταν ακόμα ήμουν παιδί, από δική μου απόφαση και θέληση.
4.ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕΣ; ΟΙΚΙΟΘΕΛΩΣ Ή ΑΠΟ ΠΙΕΣΗ; Ο άρχων λόγος μετανάστευσης μου στο εξωτερικό ήταν για οικονομικούς λόγους.  Γνωρίζοντας όλοι μας πως τότε , κατά την δεκαετία του 1970 η κατάσταση δεν ήταν για όλον τον λαό πρέπουσα. Ένα ποσοστό του λαού τότε μετανάστευσε σε ξένες χώρες όπως η Αυστραλία, η Αμερική και η Γερμανία. Κατέληξα λοιπόν κι εγώ να ενταχθώ σε αυτήν την ομάδα ανθρώπων οι οποίοι αναχωρούσαν για Αμερική.
5.ΠΩΣ ΕΝΙΩΣΕΣ ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΕΣ; Στην αρχή η απώλεια της απλής ελληνικής τυπικής καθημερινότητας ήταν αισθητή.          Η ψυχική μου κατάσταση δεν ήταν στα καλύτερα της. Νοσταλγούσα την οικογένεια μου και τον τόπο μου. Όμως σιγά σιγά αποδέχθηκα αυτού του είδους την αλλαγή και προσαρμόστηκα κάπως. 
6. ΠΩΣ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΕΣ;
Οι συγγενείς μου δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη αντίδραση. Από- δέχτηκαν την απόφαση μου και συμβιβάστηκαν με την απώλειά μου από το χωριό.
7.ΕΦΥΓΕΣ ΜΟΝΟΣ Ή ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ;
Αρχικά έφυγα μόνος. Η οικογένεια μου ήρθε στη συνέχεια αφού της περιέγραφα την πρόοδο και την επιτυχία μου στην Αμερική σε αντίθεση με την Ελλάδα.
8.ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΛΕΞΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙΣ ;
Ένας από τους λόγους που με ώθησαν να μεταναστεύσω στην Αμερική είναι η φήμη της και η εύκολη εύρεση εργασίας. Πολλοί Έλληνες τότε , και όχι μόνο, ακολούθησαν τα όνειρα τους στη Αμερική και κατέληξαν να εγκατασταθούν εκεί ενώ κάποιοι άλλοι συνέχισαν τα όνειρά τους στην πατρίδα τους. Το δικό μου όνειρο είναι να επιστρέψω στον τόπο μου και στην οικογένεια μου. Επιπλέον ένας πολύ κοντινός μου συγγενής είχε εγκατασταθεί στην Αμερική αλλά σε διαφορετική πολιτεία από εμένα. Έτσι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ μας εξαιτίας της πολύωρης εργασίας και του μη ελευθέρου χρόνου.
9.ΜΕ ΤΙ ΜΕΣΟ ΤΑΞΙΔΕΨΕΣ; ΠΟΣΗ ΩΡΑ;
Ταξίδεψα δώδεκα ώρες με αεροπλάνο αλλά όχι με κατευθείαν πτήση. Κάθε φορά ταξιδεύω διάμεσο άλλης χώρας από την οποία παίρνω άλλο αεροπλάνο.

10.ΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ;
Αντιμετώπισα προβλήματα τα οποία ήταν φυσιολογικό να μου παρουσιαστούν. Κάποια από αυτά είναι η γλώσσα , η αλλαγή κλίματος και η αυστηρότητα του συστήματος σε σχέση με την Ελλάδα. Όμως με τον καιρό τα ξεπέρασα και αφοσιώθηκα στον στόχο μου.

11.ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΣΗΜΕΡΑ;
Σήμερα μετά από σαράντα χρόνια εμπειρίας στην Αμερική, μένω ακόμα εκεί,αν και τα καλοκαίρια επιστρέφω στη Ελλάδα όπου μένει η οικογένειά μου. Θεωρώ πως κάνω το σωστό διότι και αυτή η εποχή, όπως κι εκείνη όπου πρωτοπήγα στην Αμερική , είναι κρίσιμη. Αν ζούσα στην χώρα μου τώρα η οικονομική μου κατάσταση δεν θα ήταν και τόσο καλή.
12.ΒΡΗΚΕΣ ΕΥΚΟΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑ; ΤΙ ΕΡΓΑΣΙΑ;
Μόλις έφτασα στη Αμερική εργάστηκα ως μάγειρας σε ελληνικά εστιατόρια τα οποία ήταν συνηθισμένα. Επειδή ήμουν σωστός και καλός στη δουλεία μου , με ζητούσαν σε πολλά παρόμοια εστιατόρια. Έτσι κατέληξα να έχω δουλέψει σε πάνω από είκοσι εστιατόρια αυτού του είδους. Τα τελευταία χρόνια εγκατέλειψα την κουζίνα και  εργάζομαι ως οδηγός ταξί. Το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι ποιο ξεκούραστο και επιθυμητό για μένα.
13.ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ;
Δεν αντιμετώπισα κάποιο είδος ρατσισμού. Ίσως γιατί δεν ήταν συνηθισμένο τότε. Αλλά γενικά οι ντόπιοι ήταν φιλικοί με τους Έλληνες.
14. ΕΙΧΕΣ ΚΑΛΗ ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
Ναι , η αμοιβή μου ήταν και είναι ποιο ικανοποιητική από αυτή της Ελλάδας. Όμως αυτό δεν πάει να πει ότι έχω οικονομική άνεση. Όπως και η αμοιβή είναι υψηλή έτσι και τα έξοδα είναι υψηλά σε σχέση με τη Ελλάδα. Έτσι λοιπόν αυτό που θεωρούν κάποιοι  ότι η ζωή για τους έλληνες στην Αμερική είναι καλοπέραση, είναι λάθος.
15.ΠΩΣ ΕΜΑΘΕΣ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ;
Η γλώσσα ως εμπόδιο ήταν εύκολο κομμάτι. Έμαθα να μιλώ από τον περίγυρο μου και άρχισα να κοινωνικοποιούμαι γρήγορα.
16.ΓΝΩΡΙΣΕΣ ΦΙΛΟΥΣ ΕΚΕΙ; ΚΑΝΕΤΕ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΝΤΟΠΙΟΥΣ;
Είμαι εξωστρεφής άνθρωπος και έκανα γρήγορα  φιλίες και γνωριμίες. Γνώρισα ανθρώπους από τον τόπο μου κι έχω πολλές παρέες.
17.ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΖΕΙΣ;
Η αλήθεια είναι ότι δε μου αρέσει η πόλη που ζω ούτε και ο τρόπος Ζωής της. Όλα γίνονται γρήγορα και οι ώρες που εργάζομαι είναι πολλές. Θεωρώ την Νέα Υόρκη πόλη αφιερωμένη στην εργασία και την πολυπολιτισμικότητα.
18.ΝΟΣΤΑΛΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ;
Νοσταλγώ την πατρίδα μου και τους ανθρώπους μου όσο τίποτα άλλο. Το όνειρό μου είναι να σπουδάσουν οι κόρες μου και να γυρίσω στην πατρίδα. Ονειρεύομαι μια νέα αρχή στην Ελλάδα…
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ , ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΑΣ!
Να ‘στε καλά , κι εγώ σας ευχαριστώ!
Καλή επιτυχία στην έρευνά σας!

Υπεύθυνοι  ιστοσελίδας: Παύλος Πρέζας, μαθητής Β Γυμνασίου
                                                Μαρία Σαρδέλη, μαθήτρια Γ Γυμνασίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου