Καλή Χρονιά
Υγεία, αγάπη, πρόοδο …
και εξάρες!
·
Προετοιμασία του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου
«Κοσμάς ο Αιτωλός» για την παρουσίαση του βιβλίου της Μαρία Νίκου Αγγέλη
Σχολική Ενδυματολογία
Από το «ό,τι είχαμε» στο «μοδάτο» ρούχο
·
Το βιβλίο ήταν αποτέλεσμα μιας έρευνας για τη σχολική
ενδυματολογία, που έκαναν τα παιδιά της περσινής πολιτιστικής ομάδας(2011-12)
με ευθύνη τη φιλόλογο Μαρία Ν. Αγγέλη και συμμετέχουσα τη μουσικό Σπυριδούλα Ν.
Χονδρού.
·
Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε στις 19 Ιανουαρίου στην
αίθουσα του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας. Συμμετείχε ο Σύλλογος των καθηγητών του 2ου
Γυμνασίου, οι μαθητές και μαθήτριες, ο Σύλλογος των Γονέων και Κηδεμόνων και
πλήθος κόσμου!
·
·
Στο χώρο του ΤΕΕ λειτούργησε και έκθεση με τίτλο:
«Ενθύμιον σχολικόν»
·
Την εκδήλωση άνοιξε ο κ. Ευστάθιος Βάρδιας, Διευθυντής
του 2ου Γυμνασίου «Κοσμάς ο Αιτωλός».
·
Για το βιβλίο μίλησαν: ο κ. Αθανάσιος Παλιούρος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
και η κ. Χρυσούλα Σπυρέλη, σχολική
σύμβουλος φιλολόγων.
·
Απόσπασμα από το βιβλίο διάβασαν ο μαθητής: Σωτήρης Σιάσος «Στα γίδια και στα
πρόβατα αντί στο Γυμνάσιο» και η μαθήτρια: Νικολέτα
Ζώη «Η ταλαιπωρία μιας σχολικής ποδιάς».
·
Η χορωδία του σχολείου έκανε την εισαγωγή με το τραγούδι:
«Μικρό παιδί» και τη λήξη με το τραγούδι: «Για πού τραβάς Ελπίδα».
Τη διεύθυνση της χορωδίας είχε η μουσικός κ. Σπυριδούλα Ν. Χονδρού.
·
Η συγγραφέας του βιβλίου Μαρία Νίκου Αγγέλη ευχαρίστησε από την καρδιά της τους συνεργάτες
της και όλους τους παραβρισκόμενους, αφού στην αρχή έδωσε πολύ σύντομα την
ταυτότητα του ΤΕΕ Αιτ/νίας που κάποτε λειτουργούσε ως Καπναποθήκη…
·
Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε η κ. Γεωργία
Τσακαρδάνου.
·
Υπεύθυνοι υποδοχής του κοινού ήταν οι μαθητές: Βασίλης
Κρέτσης και Συμεών Βασιλόπουλος και η καθηγήτρια: Ανδρονίκη Καλαμάρα
·
Στο τέλος της εκδήλωσης ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
κέρασε όλους τους καλεσμένους γλυκίσματα και αναψυκτικά.
·
Ήταν μια εξαιρετική εκδήλωση του Γυμνασίου μας που μας άρεσε
πολύ. Σε μας τα παιδιά λειτούργησε ως κίνητρο
για να προσπαθήσουμε περισσότερο για την επιτυχία και του δικού μας πολιτιστικού
προγράμματος που αναλάβαμε φέτος (2012-2013)
Ο τοπικός τύπος, έντυπος και ηλεκτρονικός, το τοπικό κανάλι Αχελώος Tv και ο Αθηναϊκός τύπος δέχτηκαν με πολύ καλά σχόλια το νέο βιβλίο.
Η «Σχολική ενδυματολογία» που εκπόνησε η καθηγήτρια Μαρία Αγγέλη με την πολιτιστική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου «Κοσμάς ο Αιτωλός» και εκδόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «με στιλ και άνεση… στη σχολική αίθουσα» σε προδιαθέτει για μια νοσταλγική διαδρομή στις δεκαετίες που πέρασαν. Η εργασία της ερευνητικής ομάδας έδωσε ένα συγκινητικό υλικό σε κείμενα και φωτογραφίες, αφού θύμισε άλλες εποχές στους παλιότερους και αναβίωσε τους ξεχασμένους καιρούς στους νεότερους. Μέσω της σχολικής ενδυματολογίας φτάνει κανείς να γνωρίσει τον περιβάλλοντα κοινωνικό χώρο και να κατανοήσει έναν ολόκληρο κόσμο που πέρασε ήδη στη λήθη.
Το βιβλίο αυτό μπορεί να τοποθετηθεί δίπλα στις παλιές ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου. Συμπληρώνει ιδανικά την κοινωνιολογία των νεοελληνικών εποχών, δίνει τη δυνατότητα στον σύγχρονο αναγνώστη ν’ αποκωδικοποιήσει τις συμπεριφορές και τις έξεις μιας κοινωνίας που έρχεται από το παρελθόν μ’ έναν ορισμένο τρόπο. Τελικά, η «Σχολική ενδυματολογία» της Μαρίας Αγγέλη δεν είναι μία νοσταλγία, όπως νομίζει κανείς σε πρώτη ανάγνωση, αλλά η βυθοσκόπηση σ’ έναν καταγωγικό κόσμο που, ωστόσο, προσδιόρισε το παρόν, έβαλε τα θεμέλια των καθημερινών προσωπικοτήτων που με την κατάθεση του πνεύματός τους σημάδεψαν τη ζωή και στοιχειοθέτησαν την γεμάτη από κόμπους ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας.
Είναι πράγματι έκπληξη να συναντάς αίφνης τόσο ανοιχτές Πύλες στο κοντινό και το απώτερο παρελθόν και να οδηγούν στις καταγωγές σου! Τις βρίσκεις εκεί που δεν το περιμένεις, εν προκειμένω τις έφτιαξαν μαθητές του Γυμνασίου με την καθοδήγηση της Μαρίας Αγγέλη και της συμμετέχουσας Σπυριδούλας Χονδρού. Βλέπεις τώρα εσύ ως αναγνώστης το χρόνο του έθνους με άλλη ματιά, αισθάνεσαι ότι αυτός ο λαός, αυτό το κράτος, χρειάζεται πολύ περισσότερο ιστορικό χρόνο για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του και να ενταχθεί στη χορεία των αναπτυγμένων κρατών. Οι ενεργές ζώσες γενιές, τόσο δακτυλοδεικτούμενες σήμερα για τα πρόσφατα και τα παλαιότερα λάθη τους, υπό μία έννοια, έκαμαν άλματα σ’ αυτή την αγκυλωμένη πατρίδα, διότι, βλέπεις, είχαν ν’ αντιπαλέψουν με «άγρια θηρία», ιδεοληψίες δηλαδή, αλλά και ανέχειες, εξόφθαλμες σε κάθε φωτογραφία, η ανάμνηση των οποίων δεν έχει ακόμα εξαλειφθεί από την ψυχή τους. Διαβάζοντας τα κείμενα και τις φωτογραφίες της «Σχολικής Ενδυματολογίας» λες ότι «με τέτοιες αναχρονιστικές προσηλώσεις του συστήματος, πάλι καλά που αυτές οι γενιές έφτασαν εδώ».
Στη σπουδαία συντακτική δουλειά που έκαμε η ερευνητική ομάδα της Μαρίας Αγγέλη οφείλουμε ευγνωμοσύνη. Μας έδωσε τώρα ένα υλικό που ο καθένας μπορεί ν’ αξιοποιήσει με όποιον τρόπο θέλει, αν και κανείς δεν θα μπορέσει ποτέ να διαφύγει από τη σκέψη ότι, γενιά με γενιά, έγιναν στον τόπο αυτό επιτεύγματα που δε μπορεί κανείς να τα σβήσει από τον ψυχικό μας χάρτη, όσο και αν τα λάθη των ανθρώπων κάθε προηγούμενης εποχής γεννούν ανυπέρβλητα ίσως προβλήματα στη νέα γενιά που διεκδικεί σήμερα τον δικό της περίπατο στον κόσμο…
πηγή: agriniovoice
Η «Σχολική ενδυματολογία» που εκπόνησε η καθηγήτρια Μαρία Αγγέλη με την πολιτιστική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου «Κοσμάς ο Αιτωλός» και εκδόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «με στιλ και άνεση… στη σχολική αίθουσα» σε προδιαθέτει για μια νοσταλγική διαδρομή στις δεκαετίες που πέρασαν. Η εργασία της ερευνητικής ομάδας έδωσε ένα συγκινητικό υλικό σε κείμενα και φωτογραφίες, αφού θύμισε άλλες εποχές στους παλιότερους και αναβίωσε τους ξεχασμένους καιρούς στους νεότερους. Μέσω της σχολικής ενδυματολογίας φτάνει κανείς να γνωρίσει τον περιβάλλοντα κοινωνικό χώρο και να κατανοήσει έναν ολόκληρο κόσμο που πέρασε ήδη στη λήθη.
Το βιβλίο αυτό μπορεί να τοποθετηθεί δίπλα στις παλιές ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου. Συμπληρώνει ιδανικά την κοινωνιολογία των νεοελληνικών εποχών, δίνει τη δυνατότητα στον σύγχρονο αναγνώστη ν’ αποκωδικοποιήσει τις συμπεριφορές και τις έξεις μιας κοινωνίας που έρχεται από το παρελθόν μ’ έναν ορισμένο τρόπο. Τελικά, η «Σχολική ενδυματολογία» της Μαρίας Αγγέλη δεν είναι μία νοσταλγία, όπως νομίζει κανείς σε πρώτη ανάγνωση, αλλά η βυθοσκόπηση σ’ έναν καταγωγικό κόσμο που, ωστόσο, προσδιόρισε το παρόν, έβαλε τα θεμέλια των καθημερινών προσωπικοτήτων που με την κατάθεση του πνεύματός τους σημάδεψαν τη ζωή και στοιχειοθέτησαν την γεμάτη από κόμπους ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας.
Είναι πράγματι έκπληξη να συναντάς αίφνης τόσο ανοιχτές Πύλες στο κοντινό και το απώτερο παρελθόν και να οδηγούν στις καταγωγές σου! Τις βρίσκεις εκεί που δεν το περιμένεις, εν προκειμένω τις έφτιαξαν μαθητές του Γυμνασίου με την καθοδήγηση της Μαρίας Αγγέλη και της συμμετέχουσας Σπυριδούλας Χονδρού. Βλέπεις τώρα εσύ ως αναγνώστης το χρόνο του έθνους με άλλη ματιά, αισθάνεσαι ότι αυτός ο λαός, αυτό το κράτος, χρειάζεται πολύ περισσότερο ιστορικό χρόνο για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του και να ενταχθεί στη χορεία των αναπτυγμένων κρατών. Οι ενεργές ζώσες γενιές, τόσο δακτυλοδεικτούμενες σήμερα για τα πρόσφατα και τα παλαιότερα λάθη τους, υπό μία έννοια, έκαμαν άλματα σ’ αυτή την αγκυλωμένη πατρίδα, διότι, βλέπεις, είχαν ν’ αντιπαλέψουν με «άγρια θηρία», ιδεοληψίες δηλαδή, αλλά και ανέχειες, εξόφθαλμες σε κάθε φωτογραφία, η ανάμνηση των οποίων δεν έχει ακόμα εξαλειφθεί από την ψυχή τους. Διαβάζοντας τα κείμενα και τις φωτογραφίες της «Σχολικής Ενδυματολογίας» λες ότι «με τέτοιες αναχρονιστικές προσηλώσεις του συστήματος, πάλι καλά που αυτές οι γενιές έφτασαν εδώ».
Στη σπουδαία συντακτική δουλειά που έκαμε η ερευνητική ομάδα της Μαρίας Αγγέλη οφείλουμε ευγνωμοσύνη. Μας έδωσε τώρα ένα υλικό που ο καθένας μπορεί ν’ αξιοποιήσει με όποιον τρόπο θέλει, αν και κανείς δεν θα μπορέσει ποτέ να διαφύγει από τη σκέψη ότι, γενιά με γενιά, έγιναν στον τόπο αυτό επιτεύγματα που δε μπορεί κανείς να τα σβήσει από τον ψυχικό μας χάρτη, όσο και αν τα λάθη των ανθρώπων κάθε προηγούμενης εποχής γεννούν ανυπέρβλητα ίσως προβλήματα στη νέα γενιά που διεκδικεί σήμερα τον δικό της περίπατο στον κόσμο…
πηγή: agriniovoice
πηγή: aerasnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου