Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ!
Επίσκεψη στις καπναποθήκες Παπαστράτου
Πριν λίγες μέρες η Πολιτιστική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου επισκέφτηκε τις Καπναποθήκες ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ. Συνοδοί τους οι καθηγήτριες Μ. Αγγέλη και Α. Δαλιάνη.
Όλα τα παιδιά γοητεύτηκαν από τους χώρους και την ιστορία των κτηρίων.
Μαθήτριες και μαθητές της Πολιτιστικής Ομάδας  γράφουν εντυπώσεις και προτάσεις αξιοποίησης:

Eπίσκεψη στις καπναποθήκες των Αδελφών Παπαστράτου

Σήμερα με το σχολείο μου επισκεφτήκαμε τις καπναποθήκες των Αδελφών Παπαστράτου.
 Υπάρχουν δυο κτίρια που στεγάζονταν οι καπναποθήκες. Το ένα είναι παλιό. Αυτό δεν το επισκεφτήκαμε όλο, μόνο μια αίθουσα. Μάθαμε όμως ότι αυτό το κτίριο λειτούργησε κατά την διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου ως το νοσοκομείο του  Ελληνικού  Ερυθρού Σταυρού. Ένας σημαντικός άνθρωπος νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο αυτό. Αυτός ήταν ο Οδυσσέας Ελύτης, όπως μας είπε η κ.Αγγέλη.
Έπειτα επισκεφτήκαμε το δεύτερο κτίριο το οποίο κατασκευάστηκε το 1969.ΣΤο δεύτερο κτίριο σήμερα λειτουργεί  το Πνευματικό κέντρο του Αγρινίου. Το κτίριο είναι εξαώροφο, αλλά μόνο ο πρώτος όροφος χρησιμοποιείται. Οι άλλοι όροφοι δεν χρησιμοποιούνται. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν μέσα τους κάποια μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν οι καπνεργάτες.
Οι υπόλοιποι όροφοι δεν χρησιμοποιούνται για κάποιο σκοπό. Μένουν κενοί. Ένας όροφος ίσως μπορούσε να γίνει ένα Μουσείο μέσα στο οποίο να υπάρχουν όλα τα μηχανήματα και ίσως εκεί να υπάρχουν και κάποια άρθρα γι’ αυτά. Οι άλλοι όροφοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εξωσχολικές δραστηριότητες όπως: ένας όροφος για μαθήματα μουσικής. Μακάρι να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον.

Έλενα Κύρκου, μαθήτρια Β Γυμνασίου

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ ΚΑΠΝΑΠΟΘΗΚΕΣ
ΑΔΕΛΦΩΝ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ

Όταν επισκεφθήκαμε τις καπναποθήκες των Αδελφών Παπαστράτου, είδαμε  πολλά εντυπωσιακά πράγματα:
 Ένα από αυτά ήταν η εξωτερική όψη του κτιρίου που χτίστηκε το 1967-69, όπου ξεναγηθήκαμε στο εσωτερικό του. Το κτίριο αυτό έχει έξι ορόφους, οι οποίοι είναι σχεδόν ίδιοι και τεράστιοι. Ακόμη, σε κάθε όροφο υπήρχαν χοντρές κολώνες και σε κάποιους από αυτούς μικρά παράθυρα .Σε έναν από αυτούς τους ορόφους υπήρχε ένα θρανίο εκείνης της εποχής και ένα μηχάνημα που δεματοποιούσε τις αρμάθες με τον καπνό.
        Επιπλέον, απέναντι από το κτίριο αυτό υπάρχει άλλο ένα  κτίριο καπναποθηκών που χτίστηκε στο διάστημα του μεσοπολέμου, αλλά δεν μας επέτρεψαν να μπούμε γιατί δεν ήταν σε καλή κατάσταση.
       Κάποιοι από αυτούς τους χώρους μπορούν να αξιοποιηθούν από τον δήμο μας.
 Εγώ πιστεύω πως η ταράτσα, η οποία έχει πάρα πολύ καλή θέα από ολόκληρη την πόλη, αλλά και την λίμνη Τριχωνίδα, θα μπορούσε να γίνει μια καφετέρια με πισίνα. Επίσης, ένας ή δύο από τους υπόλοιπους χώρους θα μπορούσε να γίνει ένα Μουσείο με την ιστορία του καπνού στην πόλη μας. Αυτές είναι οι προτάσεις μου.
Ευχαριστώ τις καθηγήτριές μου που μου έδωσαν αυτή την εμπειρία!

Δημήτρης Κωσταράς,

μαθητής Β΄2 Γυμνασίου

Ταξίδι περιήγηση στο… χθες της πόλης μας

Την περασμένη εβδομάδα επισκεφτήκαμε με το σχολείο μας τις καπναποθήκες των αδερφών Παπαστράτου.  Είναι ένα συγκρότημα κτιρίων που αποτελείτε από τις παλιές καπναποθήκες, τις καινούριες, τα γραφεία, καθώς και το σπίτι που έμεναν οι αδερφοί Παπαστράτου όταν ερχόταν εδώ. Στην ξενάγηση ξεκινήσαμε από τις καινούριες καπναποθήκες, ένα εξαώροφο κτίριο . Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1962 και τελείωσε το 1969 και αποτελούσε υπερπολυτελέστατο, και αρκετά προχωρημένης αρχιτεκτονικής κτίριο για την εποχή του.  Ο κάθε όροφος είχε το κατάλληλο σχήμα παραθύρων και χώρο, ώστε ο φωτισμός να είναι κατάλληλος για να γίνονται σωστά οι εργασίες.  Ένας τεράστιος ανελκυστήρας τους ένωνε όλους. Στην κορυφή του κτιρίου, μια ταράτσα δίνει μια απίστευτη θέα σε ολόκληρη την πόλη του Αγρινίου, ως και την λίμνη Λυσιμαχεία . Το κτίριο αυτό, συνδέεται με μια ράμπα με τις παλιές καπναποθήκες, δεν είχαμε την δυνατότητα να τις δούμε όλες λόγο της παλαιότητας τους, αλλά η τεράστια σάλα που είδαμε όταν διαβήκαμε την ράμπα ήταν αξιοθαύμαστη.
     Δυστυχώς, τα κτίρια αυτά δεν έχουν αξιοποιηθεί εποικοδομητικά ακόμη, ωστόσο μετά την δωρεά τους στον δήμο αποτελούν εγκαταστάσεις του. Θα ήταν καλό να την αξιοποιήσει, έτσι ώστε να συμβάλει στον πολιτισμό και τη γνώση (π.χ. μουσείο, βιβλιοθήκη κ.λπ.) .
     Η επίσκεψη ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα στην καθημερινότητα του σχολείου. Ένα ζωντανό μάθημα που μακάρι να έχει συνέχεια.
Ευχαριστούμε…
Καρατσώρη Αγγελική

Γ1

Επίσκεψη στις καπναποθήκες

Η  επίσκεψή μας στις καπναποθήκες των Αδερφών Παπαστράτων ήταν πολύ επιμορφωτική, καθώς επίσης και πολύ χρήσιμη για το  πολιτιστικό πρόγραμμά μας. Η κυρία Έφη Τσακανίκα, που ήταν η ξεναγός μας, είχε διάθεση και θέληση να μας εξηγήσει με κάθε λεπτομέρεια τη λειτουργία, τη χρήση των αποθηκών και να μας απαντήσει στις απορίες μας.
Πιο αναλυτικά: μας ξενάγησε σε έναν από τους ορόφους του παλιού κτιρίου, που χτίστηκε στην περίοδο του Μεσοπολέμου, και σε όλους τους ορόφους του νεότερου κτιρίου, όπου εντοπίσαμε διαφορές, κυρίως στο μέγεθος και στον αριθμό των παραθύρων.
          Η κυρία Έφη μας έδειξε επίσης, μια μηχανή, η οποία έκανε δέματα τον καπνό και μας έδειξε και την ταράτσα  του κτηρίου με απέραντη θέα. Εκεί παρατηρήσαμε τη μόνωση, όχι μόνο της ταράτσας, αλλά και των υπόλοιπων ορόφων.
          Με την ξενάγησή μας στο χώρο μου ερχόταν στο μυαλό διάφορες ιδέες αξιοποίησης του κτιρίου. Μπορεί ίσως να γίνει ένα εμπορικό κέντρο, πράγμα το οποίο  θα συμβάλλει στην οικονομικά ανάπτυξη της περιοχής μας ή ένα ξενοδοχείο και η ταράτσα μπορεί να γίνει μια καφετέρια ή και ένα εστιατόριο, καθώς έχει θέα και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης.
Ακόμη, μπορεί ένας όροφος να γίνει ένα Μουσείο καπνού, για να παραμείνει η ιστορία του τόπου μας και η προσπάθεια των Παπαστράτων.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τις καθηγήτριές μας κυρία Μ. Αγγέλη και Α. Δαλιάνη, καθώς επίσης την ξεναγό μας κυρία Έφη Τσακανίκα για τη σημαντική εμπειρία που μας έδωσαν.

Παρά Καλλιρόη,
μαθήτρια Β΄ Γυμνασίου

Επίσκεψη στις καπναποθήκες

Η επίσκεψή μας στις καπναποθήκες μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα.
Αρχικά πήγαμε στον πρώτο όροφο αυτού του κτηρίου, όπου σήμερα αξιοποιείται για χορό και γυμναστική. Ο χώρος αυτός και οι άλλοι που επισκεφτήκαμε φαινόταν αρκετά καινούργιοι και με πολύ καλή αρχιτεκτονική, παρόλο που χτίστηκαν περίπου 90 χρόνια πριν.
Ύστερα επισκεφτήκαμε τους επάνω ορόφους των καπναποθηκών οι οποίοι χρησιμοποιούνταν για την επεξεργασία και την δεματοποίηση των καπνών. Οι σάλες ήταν τεράστιες, αλλά  και με εξαιρετική μόνωση για την εποχή τους, έτσι ώστε να μην χαλάει ο καπνός από την υγρασία.
Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να δούμε τα μηχανήματα με τα οποία γινόταν η επεξεργασία και η διαλογή του καπνού, αλλά βρήκαμε ένα αρκετά παλιό μηχάνημα με το οποίο γινόταν η δεματοποίηση του καπνού.
Τέλος ανεβήκαμε στην ταράτσα του κτηρίου αυτού. Η μόνωση ήταν εντυπωσιακή, ενώ η θέα ολόκληρης της πόλης εκπληκτική!
Δυστυχώς το κτήριο αυτό δεν αξιοποιείται σήμερα. Για λόγους οικονομίας πιστεύω ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως δημόσια κτήρια. Να μεταφερθούν κάποιες υπηρεσίες στους χώρους τους.
Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Τσακανίκα για την απίστευτη ξενάγηση καθώς και την κυρία Αγγέλη για την υπέροχη αυτή εκδρομή που οργάνωσε!
Πολυτίμη Σκεπετάρη,

μαθήτρια Β’ Γυμνασίου.

Επίσκεψη στις καπναποθήκες Αδ.Παπαστράτου
        Τη Δευτέρα 16 Δεκέμβριου 2013 τα τμήματα Β2 και Γ1 του σχολείου μας επισκέφθηκαν τις καπναποθήκες των Αδ.Παπαστράτου στο Αγρίνιο. Ξεναγός μας, η κα.  Έφη Τσακανίκα και συνοδοί μας οι κυρίες Αγγέλη Μαρία και Δαλιάνη Αγγελική. Εισήλθαμε στο καινούριο κτίριο και μέσω μιας μικρής γέφυρας περάσαμε στο παλιό. Εκεί είδαμε το χώρο εργασίας των καπνεργατών, που ήταν μια μεγάλη αίθουσα με λίγα παράθυρα και ξύλινες πόρτες και σκάλες, στις οποίες μας απαγορεύτηκε να περάσουμε για λόγους ασφαλείας.
        Φεύγοντας από την ίδια γέφυρα περάσαμε ξανά στο πιο καινούριο, εξαώροφο κτίριο. Ανεβαίνοντας από τις σκάλες παρατηρήσαμε πως όλοι οι όροφοι ήταν πανομοιότυποι με μόνη διαφορά ότι στους πάνω ορόφους τα παράθυρα ήταν πιο μεγάλα. Δυστυχώς , οι αίθουσες ήταν άδειες και δεν μπορούσαμε να δούμε τα εργαλεία, μπορούσαμε όμως να φανταστούμε τις καπνεργάτριες να επεξεργάζονται τον καπνό. Η κ.Τσακανίκα μας βοήθησε σ’αυτό περιγράφοντάς μας με λεπτομέρειες τη διαδικασία και λύνοντας μας τις όποιες απορίες είχαμε. Μας εξήγησε επίσης πως υπήρχαν δυο σκάλες σε κάθε όροφο, αλλά και ασανσέρ. Στο τέλος της επίσκεψης μας ανεβήκαμε στην οροφή του κτιρίου και είδαμε την αξέχαστη θέα όλου του Αγρινίου μπροστά μας. Στεναχωρήθηκα παρ’όλα αυτά που ένα τόσο όμορφο και μεγάλο κτίριο είναι ακόμη αναξιοποίητο. Θα μπορούσε, κατά τη γνώμη μου, να γίνει ένα Μουσείο καπνού όπου άνθρωποι και από άλλες περιοχές θα μπορούν να μάθουν την ιστορία μας.

Καλογεράκη Θεοδώρα

Μαθήτρια Γ1

Επίσκεψη στις καπναποθήκες Αδελφών Παπαστράτου

Η επίσκεψη στις καπναποθήκες των αδελφών Παπαστράτου που πραγματοποίησε η πολιτιστική ομάδα του σχολείου μας ήταν πολύ επιμορφωτική. Όλα όσα είδαμε εκεί μας έκαναν μεγάλη εντύπωση σε όλους μας. Αρχικά επισκεφθήκαμε το παλαιό κτίριο των καπναποθηκών στο οποίο περάσαμε μέσα από το νεότερα κτισμένο. Δυστυχώς μπορέσαμε να επισκεφθούμε μόνο τον έναν όροφο του κτιρίου καθώς δεν ήταν ασφαλές το υπόλοιπο. Το εσωτερικό του ήταν ξύλινο και με πολύ όμορφη αρχιτεκτονική. Επίσης διέθεται λίγα παράθυρα ώστε να εγκλωβίζεται η υγρασία.
          Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το πιο καινούριο κτίριο το οποίο ήταν μεγαλύτερο  από το άλλο και διέθεται έξι ορόφους από μία μεγάλη αίθουσα. Σε μία από τις αίθουσες του κτιρίου υπήρχε ένα εργαλείο που χρησιμοποιούταν για την Παρασκευή καπνού, το οποίο μας προκάλεσε μεγάλη έκπληξη.
          Ο μεγάλος αυτός χώρος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί  ως χώρος φιλοξενίας μουσείου ιστορίας του καπνού, εφόσον το κτίριο προϋπήρξε  χώρος επεξεργασίας και παρασκευής του. Η επίσκεψη μας στις καπναποθήκες των αδελφών Παπαστράτου υπήρξε πολύ ενδιαφέρουσα και ευχάριστη και μας προσέφερε ποικίλες εμπειρίες.