Κυριακή 5 Απριλίου 2015


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΝΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ
στη μαθήτρια Γεωργία Ντέτσκα
-Πως ονομάζεσαι;
-Ονομάζομαι Μιχάλης Ντέτσκας.
-Από πού είσαι;
-Κατάγομαι από την Αλβανία.
-Πότε ήρθες στην Ελλάδα;
-Ήρθα στην Ελλάδα στην ηλικία των 18 ετών.
-Γιατί έφυγες από την χώρα σου;
-Αναγκάστηκα να φύγω από την χώρα μου λόγω άσχημων συνθηκών ζωής.
-Ήρθες μόνος ή με την οικογένειά σου;
-Ήμασταν παρέα των 10 ατόμων περίπου.
-Γιατί διάλεξες αυτή την χώρα;
-Επέλεξα την Ελλάδα καθώς συνορεύει με την Αλβανία και έτσι η μετακίνηση θα ήταν πιο εύκολη.
-Βρήκες εύκολα εργασία;
-Αρχικά όχι καθώς ήμουν άγνωστος ανάμεσα σε αγνώστους. Ήταν πολύ δύσκολη η εύρεση εργασίας.
-Αντιμετώπισες δυσκολίες; Ρατσισμό; Πώς ένιωσες;
-Οι δυσκολίες ήταν κυρίως οικονομικές. Όχι δεν αντιμετώπισα προβλήματα ρατσισμού.
-Θέλεις να ξαναγυρίσεις στην χώρα σου; Αν όχι, γιατί;
-Όχι δεν θα ήθελα να επιστρέψω στην χώρα μου. Πιστεύω πως η κατάσταση που επικρατεί εδώ είναι πολύ πιο ευνοϊκή.
-Η δεύτερη  πατρίδα σε τι σε επηρέασε;
-Στην Αλβανία οι συνήθειες των ανθρώπων ήταν κυρίως η ασχολία με την κτηνοτροφία. Ασχολούνταν πολύ με την ανατροφή  κάποιων ζώων. Δεν χρησιμοποιούν τόσο την τεχνολογία. Οι άνθρωποι προτιμούσαν να ασχολούνται με το οτιδήποτε άλλο δημιουργικό παρά με το να βλέπουν τηλεόραση ή το οτιδήποτε άλλο που κάνουμε εδώ.
-Πώς έμαθες την ελληνική γλώσσα;
-Ήταν κάτι πολύ απλό καθώς και εκεί μιλούσαμε την ελληνική γλώσσα.
-Αμείβεσαι καλά στην δουλειά σου;
-Σε αντίθεση με την πατρίδα μου η αμοιβή κάποιας εργασίας είναι πολύ καλύτερη εδώ. Αν και ούτε εδώ τηρείται το ωράριο.
-Γνώρισες φίλους, παρέες;
-Γνώρισα πολλούς ανθρώπους αρκετά γρήγορα.
-Σου αρέσει η πόλη που ζεις; Γιατί;
-Αρκετά. Το Αγρίνιο πιστεύω πως είναι μια αρκετά όμορφη πόλη. Έχει πολλά καταστήματα, έχει μια βιβλιοθήκη, το πάρκο όπου μπορείς να περάσεις όμορφα κάποιο μέρος της ημέρας σου. Δεν έχει καυσαέρια όπως στις άλλες μεγαλύτερες πόλεις.
-Πώς είναι η πατρίδα σου; Το χωριό σου;
-Οι πόλεις στο κέντρο της Αλβανίας είναι πολύ όμορφες. Έχουν αρκετά καταστήματα και επιπλέον τα προϊόντα εκεί είναι αρκετά φτηνά, όπως και ηλεκτρικές συσκευές για παράδειγμα. Όσον αφορά το χωριό μου είναι αρκετά όμορφο. Είναι ψηλά σε ράχη οπότε έχει αρκετό κρύο. Έχει καταπράσινα τοπία τα οποία είναι ολοφάνερα από το μπαλκόνι του παλιού μας σπιτιού. Δεν μένουν αρκετοί νέοι καθώς οι περισσότεροι μετανάστευσαν.
-Πώς αντέδρασαν οι συγγενείς σου όταν έφυγες;
-Οι δικοί μου στεναχωρήθηκαν αρκετά αλλά δεν έφεραν αντίρρηση καθώς ήξεραν πως αυτό θα βοηθούσε στην οικονομική μου κατάσταση.
-Έχεις επικοινωνία μαζί τους; Πως επικοινωνείτε;
-Φυσικά και έχω κρατήσει επικοινωνία μαζί τους. Ο μόνος τρόπος που μπορούμε να επικοινωνούμε είναι μέσω τηλεφώνου.
-Πώς σε αγγίζει η οικονομική κρίση της Ελλάδας;
-Η κρίση που επικρατεί στην Ελλάδα πιστεύω πως είναι ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα. Είναι σκληρό να ζούμε τέτοιες καταστάσεις και πόσο μάλλον να τις ζουν και τα ίδια τα παιδιά μας που με τα φαινόμενα είναι αυτά που θα ζήσουν τις χειρότερες εποχές.
-Πώς επέλεξαν να μορφωθούν τα παιδιά σου;
-Τα παιδιά μου ξεκίνησαν από μικρά να παίρνουν πολύ σοβαρά την ιδέα της μάθησης τους. Πηγαίνουν κανονικά σχολειό, από δευτέρα δημοτικού και η μικρή κόρη μου ξεκίνησε να μαθαίνει ξένη γλωσσά (αγγλικά) ενώ η μεγάλη κόρη μου ξεκίνησε από την τρίτη δημοτικού. Πριν από ένα χρόνο κατάφεραν και οι δύο να πάρουν το πτυχίο LOWER.
-Νοσταλγείς την πατρίδα σου;
-Είναι φορές που πραγματικά μου λείπει και η πατρίδα μου αλλά και κάποιες στιγμές που έχω ζήσει μικρός με τα αδέρφισα μου, τους φίλους μου αλλά και ακόμη περισσότερο με τους γονείς μου.
-Έρχονται οι συγγενείς σου στην Ελλάδα;
-Πλέον οι δικοί μου δεν έχουν ελεύθερο χρόνο ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν, αλλά ούτε και το κουράγιο. Όλοι έχουν δεθεί με τα ζώα τα οποία ανατρέφουν, τα παιδιά τους και με κάποιες καταστάσεις οι οποίες τους αναγκάζουν να είναι καθημερινά εκεί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου